Personiskās attiecības veicina uzņēmējdarbību

Pārstrāde

24.10.2025

Par uzņēmējdarbības attīstību runājot, bieži tiek uzsvērtas investīcijas, tehnoloģijas un stratēģija. Tomēr kāds būtisks faktors nereti paliek ēnā – personiskās attiecības. Tieši tās bieži nosaka, vai sadarbība būs veiksmīga un ilgstoša.

Latvija ir maza valsts, kurā daudzi vienas nozares profesionāļi pazīst cits citu. Tas nozīmē, ka cilvēciskajai komunikācijai ir īpaši liela nozīme. Kā norāda “Ekobaze Latvia” projektu vadītāja Lāsma Orvīda, būvniecības nozarē klienti vērtē ne tikai cenu, bet arī iespēju ērti sazināties un ātri atrisināt jautājumus. Būvdarbu vadītāji ikdienā strādā lielā spriedzē, tāpēc novērtē vienkāršu, ātru un efektīvu komunikāciju – nereti pat vienkāršu ziņu lietotnē “WhatsApp”.

“Daudzos gadījumos izvēle par labu sadarbībai tiek izdarīta, balstoties uz iepriekšējo pieredzi un uzticību, nevis tikai uz cenu piedāvājumu,” uzsver Orvīda. Pozitīva pieredze rada mutvārdu mārketingu – rekomendācijas kolēģu vidū izplatās ātrāk par jebkuru reklāmu, un šādi veidojas uzņēmuma reputācija.

Svarīga ir arī uzņēmuma struktūra – ja lēmumu pieņemšana ir ātra un darbiniekiem ir pietiekamas pilnvaras reaģēt, tas būtiski ietekmē klientu apmierinātību. “Ja atbildi uz vienkāršu jautājumu jāgaida līdz nākamajai valdes sēdei, ātru reakciju nodrošināt nav iespējams. Tāpēc elastīga struktūra ir nozīmīga daļa no labas reputācijas,” skaidro Orvīda.

Personiskās attiecības, uzticama komunikācija un spēja pielāgoties situācijām kļūst par būtiskām konkurences priekšrocībām Latvijas uzņēmējdarbībā – īpaši nozarēs, kur viss balstās uz uzticēšanos un reputāciju.

Pilnu interviju lasiet portālā db.lv!

Vēlies konsultāciju?

Anete Pivore

Biroja administratore

Priecāsimies atbildēt uz Jūsu jautājumiem darba dienās, laikā no 8.00 - 17.00.

+371 277 330 81 Sūtīt ziņu